Haber

Buca Onat Tüneli’nde yoğun tempo

Buca ile Bornova’yı birbirine bağlayacak Onat Tüneli’nde çalışmalar 7 gün 24 saat sürüyor. 5 kilometrelik tünelde kazı çalışmalarının yüzde 60’ı tamamlandı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Buca ile Bornova’yı kesintisiz olarak birbirine bağlayacak Onat Tüneli projesinde tünel içi ve dışında eş zamanlı yürütülen çalışmalar hızla ilerliyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi Teknik İşler Daire Başkanlığı tarafından haftanın 7 günü 24 saati yürütülen çalışmalar kapsamında tünelin sağ tüpünde 1510 metre, sol tüpünde ise 1490 metre kazı ve destekleme işi tamamlandı. Böylece 5 kilometrelik tünelin 3 kilometresi kazılarak imalatta yüzde 60 ilerleme sağlandı. Yolun temelini oluşturacak kazılan kısımlara kalıcı beton dökülmeye başlandı.

 

Tünel dışında çalışmalar hızlandı

Teknik İşler Daire Başkanlığı ekipleri tünel içinde çalışmalarını sürdürürken, tünelin giriş ve çıkışındaki kavşaklar, yollar ve sanat yapılarının düzenlemesini de yapıyor. Tünel girişindeki köprü, fore kazık çakılarak güçlendirildi. Zemin güçlendirme çalışmalarının ardından toprak donatı üretimi çalışmalarına başlandı. Tünel çıkışındaki üst geçidin zemin güzelleştirmesi tamamlanarak temel inşaatına başlandı.

 

Yeni iletişim yolunun altyapısı tamamlanıyor

Buca-Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali’ni birbirine bağlayacak tünelin Buca-Bornova arasındaki bağlantı yollarında da çalışmalar hızlandırıldı. Geçtiğimiz yıl hizmete giren 2,2 kilometrelik otobüs terminali-çevre yolu bağlantı yolunda kalan yolun istinat duvarı ve yolun altından geçecek yağmur sularını taşıyacak menfez çalışmalarında önemli ilerleme kaydedildi.

 

3 milyar liralık yatırım

Konak Tüneli’nden başlayıp otogar viyadüklerinde sona eren 7,1 kilometrelik transit yolun en önemli etaplarından biri olan 2,5 kilometrelik Buca Onat Tüneli sayesinde, alternatif oluşturularak bölgedeki trafik yoğunluğu azaltılacak. Yeşildere Caddesi özellikle Buca – Bornova güzergahı. Konak Tüneli’nin ardından yolcular Homeros Bulvarı üzerinden tünellere girecek ve otobüs terminali viyadükleri aracılığıyla doğrudan çevre yoluna bağlanacak. Böylece Konak, Balçova, Çeşme ve Urla gibi ilçeler, şehir trafiğine girmeden, İzmir’in kuzeyinde Bornova ve Karşıyaka gibi ilçelerin yanı sıra İstanbul ve Ankara yollarına da bağlanabilecek. Tüneller ve temas yolları dahil diğer çalışmaların 2025 yılının ilk yarısında tamamlanarak İzmirlilerin hizmetine açılması planlanıyor. Projenin cari fiyatlarla yatırım maliyeti 3 milyar TL.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

karatashaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu