Teknoloji

Ericsson ConsumerLab: 5G Kullanıcıları Daha İyi Bağlantı İçin Ekstra Ödemeye Hazır

Ericsson ConsumerLab: 5G Kullanıcıları Daha Rahat İletişim İçin Ek Fiyatlar Ödemeye Hazır

 

  • 5G akıllı telefon kullanıcılarının %20’si, daha kaliteli 5G hizmeti için bağlantı servis sağlayıcılarına (CSP) ek ücret ödemeye hazır.
  • 5G kullanıcılarının stadyum, arena, hava alanı gibi büyük mekanlarda yaşadıkları iletişim sorunları, iletişim hizmeti sağlayıcılarını değiştirme olasılıklarını üç kat artırıyor.
  • Ericsson CTO’su Erik Ekudden, ConsumerLab tarafından yapılan 5G araştırmasının ağ Uygulama Programlama Arayüzleri (API’ler) için iş potansiyelini artırdığını söylüyor.

Ericsson’un ConsumerLab raporuna göre, 5G akıllı telefon kullanıcılarının beşte biri, daha sorunsuz bağlantı gerektiren uygulamalarda artan hizmet kalitesi ve farklılaştırılmış 5G kullanımı için bağlantı servis sağlayıcılarına %11’e varan ek ücret ödemeye hazır.

Kullanıcı memnuniyeti ve sadakatine odaklanan “5G Değeri: Performansı Değere Dönüştürmek” başlıklı rapor, dünya genelinde abone sayısı giderek artan 5G teknolojisinin bağlantı servis sağlayıcılar için yaratabileceği potansiyel iş maliyetini analiz ediyor.

Raporda ayrıca müşterilerin stadyum, arena ve havaalanı gibi yerlerde 5G bağlantısından duydukları memnuniyetsizliğin, başka bir sağlayıcıya geçme olasılıklarını üç kata kadar artırabileceği belirtiliyor.

Bu kapsamlı araştırma, 2019’dan bu yana 5G kullanıcı pazarının gelişimini izleyen Ericsson’un araştırma serisinin bir modülü. İddiası dünya çapında 1,5 milyar insanın görüşlerini yansıtıyor ve yaklaşık 650 milyon 5G kullanıcısını içeriyor.

Araştırma, özellikle 5G’yi erken benimseyen ülkelerde kullanıcı memnuniyetini etkileyen faktörlerin 5G kapsama alanından video yayın kalitesi, taşınabilir oyun/görüntülü görüşme deneyimi ve 5G hız tutarlılığı gibi alanlara kaydığını gösteriyor.

Jasmeet Singh Sethi, Ericsson ConsumerLab LideriAraştırmaya katılan 5G kullanıcılarının yaklaşık yüzde 37’si, iletişim servis sağlayıcılarının 5G paketlerinde daha fazla veri kullanımı sunma karşılığında daha yüksek fiyat talep etmesini normal buluyor. Ericsson ConsumerLab Başkanı, konuyla ilgili şunları söyledi: “İlginçtir ki araştırmaya katılan 5G akıllı telefon kullanıcılarının beşte biri hizmet kalitesi açısından farklılaştırılmış bir bağlantıyı tercih ettiğini belirtiyor.
Bu kullanıcılar genel 5G performansıyla yetinmek istemiyorlar. Özellikle güçlü uygulamalar ve belirli alanlar için özelleştirilmiş, yüksek kaliteli, her zaman açık ağ performansı arıyorlar. Araştırmaya göre iletişim servis sağlayıcıları bu fırsatı sunduğu takdirde kullanıcılar yüzde 11 oranında ek ücret ödemeyi kabul ediyor.”

Sethi’ye göre 5G kullanıcı sadakatinin bir diğer açık göstergesi, kullanıcıların kalabalık yerlerde ve büyük etkinlik mekanlarında yaşadığı olumlu ve olumsuz ilişki deneyimleri. “Bu noktada pek çok 5G kullanıcısı kalabalık bir eğlence mekânında ya da havalimanındaki deneyimlerinin iyileştirilmesini bekliyor. Aynı zamanda farklılaştırılmış bir kullanım deneyimi gerektirir. “Bu mekanlardaki deneyimlerinden memnun değillerse, daha iyi bir 5G deneyimi sunacak başka bir iletişim hizmeti sağlayıcısına geçme olasılıkları üç kat daha fazla” dedi.

Rapora ilişkin yorum Ericsson CTO’su Erik Ekudden ağ Uygulama Programlama Arayüzlerinin (API’ler) kullanıcıların beklentilerini karşılama konusunda sunduğu fırsatların altını çizdi. “İçinde bulunduğumuz 5G çağında ağ API’leri, yazılım ve uygulama geliştiricilere kullanımı kolay ve konforlu arayüzler sağlıyor. Ayrıca ağ özelliklerine erişim sunar. Tüketicilerin yeni özellikler ve farklılaştırılmış hizmet kalitesi için ek fiyatlar ödemeye istekli olduğu göz önüne alındığında, bu API’lerin segmenti değiştirme potansiyelini görüyoruz. API’ler, geliştiricilerin yüksek kaliteli kullanıcı deneyimleri sunmak için 5G özelliklerine erişebilecekleri bir ortam yaratır. “Ayrıca API’ler, bağlantı servis sağlayıcılarının ağlarının potansiyel maliyetini ortaya çıkararak yeni gelir kaynakları oluşturmalarına olanak sağlıyor” dedi.

Rapora İlişkin Ek Bilgiler

Raporda, 4K, 360 derece görüntüleme, çoklu görüntü oynatma ve artırılmış gerçeklik (AR) gibi gelişmiş görüntüleme uygulamalarının 5G paketlerine dahil edilmesinin, 5G kullanıcı etkileşimini ve bunun sonucunda ortaya çıkan taşınabilir veri tüketimini nasıl artırdığı incelendi.

5G kullanıcılarının gelişmiş ekran uygulamalarında harcadığı süre son iki yılda ortalama %47 arttı. Ayrıca artırılmış gerçeklik (AR) uygulamalarının günlük kullanıcı sayısı da 2022 yılı sonundan bu yana iki katına çıktı.

ConsumerLab raporu dört konuyu vurguluyor:

5G’de kullanıcı memnuniyeti artık yalnızca kapsama alanına bağlı değil. 5G’nin dış mekan kapsama alanı ve hızı, yeni kullanıcılar için hâlâ önemli bir faktör. Ancak nüfusun %80 veya daha fazlasının 5G kullandığı pazarlarda, uzun süredir 5G kullanıcıları görüntü kalitesi ve uygulama yükleme hızı gibi diğer faktörlere öncelik veriyor.

5G, kullanıcıların video akışı ve artırılmış gerçeklik (AR) kullanımını yeniden şekillendiriyor.Bağlantı servis sağlayıcıları 5G paketlerine güçlü medya içerikleri ekledikçe yeni formatların kullanımı ve 5G veri kullanımı artıyor.

5G’nin makul lokasyonlardaki performansı tüketici sadakatinde rol oynuyor. 5G’nin piyasaya sürülmesinden bu yana, kapsanan 28 pazardaki kullanıcıların yaklaşık yüzde 17’si, 5G bağlantı performansındaki sorunlar nedeniyle iletişim hizmeti sağlayıcılarını değiştirdi. Stadyum, arena, hava alanı gibi kalabalık yerlerde 5G deneyimi önemli bir faktör.

5G kullanıcıları farklı bir bağlantı deneyimi için daha fazla ödemeye hazır. Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 20’si farklılaştırılmış 5G bağlantısı talep ediyor. Üst düzey bağlantı kalitesini ön planda tutan bu kullanıcılar, yüksek ağ performansı sunan 5G paketi için yüzde 11’e varan ekstra ücret ödemeye hazır.

Metodoloji

2023 yılının Mayıs-Haziran ayının ortasında gerçekleştirilen araştırmada 28 ülkede 37.000’den fazla kullanıcıyla görüşme yapıldı. Araştırmada 650 milyon 5G kullanıcısı olmak üzere yaklaşık 1,5 milyar kişinin görüşleri yer alıyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort